petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

16/7 Varför är mitt hjärta varmt?

Publicerad 2012-07-16 10:52:32 i

 
* Att blomma ut *
 
Igår hade jag en helt fantastisk dag på jobbet! Jag vet att det här inlägget skulle handla om mina mål men jag måste dela med mig av min värme i hjärtat först. Det kommer ett nytt inlägg om mina mål, jag lovar!
 
Igår började förmiddagen med regn och grå himmel för att utveckla sig till en strålande vacker eftermiddag med sol och blå himmel (...bara det får ju hjärtat att ta ett glädjeskutt i dessa regntider, visst!) Jag var mer balanserad efter en god natt sömn hemma, samt att jag mediterade och andades medvetet innan jag åkte iväg till jobbet (...så häftigt att det fungerar!) Arbetsdagen rullade på smidigt och till kvällskvisten spelade vi kubb och hörrni- det är första gången i mitt liv som jag spelar kubb- och jag är förlorad! Hur kul som helst och skönt att förena nytta (att jobba) med nöje (att vara ute i naturen och aktivera sig)
 
Jag fick även glädjen att vara medmänniska på jobbet igår och det värmer mitt hjärta att se hur min omtanke, vänlighet och livserfarenhet kan öppna en annan människas hjärta! Jag inser mer och mer att min HSP- känslighet är till stor nytta i detta jobb (...förutsatt att jag själv är balanserad) och det är härligt att kunna vända det jag förut ansett vara min svaghet till min styrka! Känslan som kommer inuti av att visa omtanke, vänlighet och medmänsklighet till en människa som behöver hjälp, det är något av den vackraste känsla jag vet om! Det lämnar positiva avtryck i hjärtat och känslor som lycka, värme och mening sprids  inuti! För att illustrera hur jag känner inuti just nu, högerklicka på länken nedan och inspireras!
 
http://www.youtube.com/watch?v=CxWRg2t1OfA
 
PS. Någon annan som vänt  "svaghet" till att bli en styrka? Varmt välkommen att berätta!DS.
 
Kram/
Petra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela