petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

28/7 När man saknar någon som gått bort..

Publicerad 2012-07-28 10:31:16 i

*saknad*
 
Jag saknar min farmor så otroligt mycket just nu och jag kan längta så mycket efter hennes sällskap att jag börjar gråta. Som igår och idag...
 
Farmor var den bästa lekkamraten man kan tänka sig, och hennes närvaro fick mig alltid att känna glädje, kärlek och inspiration! Jag har så många fina minnen av henne och dem får mig att le och bli varm i hjärtat. Som när hon satt barnvakt åt oss, då busade vi alltid väldigt mycket, och jag minns att vi en gång byggde en koja under köksbordet av filtar och så satt vi där och åt glass och myste. Eller som när jag var på besök hemma hos henne, då spelade vi alltid yatzy och mumsade wienernougat ( jag inser vem "godisgrisen i mig" kommer ifrån) och när farmor fick yazty flög alltid bena rätt upp i taket och glädjen var total (...jag har alltid imponerats över farmors "vighet"..den har inte gått i arv, ha,ha!)
 
Farmor hade alltid ett lurigt leende på läpparna, en fantastisk humor och hon sjöng ofta och vackert och när hon inte sjöng så joddlade hon. Hon spred en magisk värme runt sig och hon lever vidare inom mig genom våra minnen och jag vet att hon är med mig än fast hon inte längre lever. Även hennes vackra, klarblå ögon lever vidare i mina och hennes sprudlande livsenergi likaså, något jag är så tacksam för! Och varje gång vi skildes åt sa hon alltid "-auf wiedersehen" och varje gång jag skriver det här på min blogg hör jag farmors glada röst...
 
*Tack för dem fina åren jag fick med dig farmor, jag älskar och saknar dig*
 
Auf wiedersehen,
 
/Petra

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2012-07-28 12:02:49

Väldigt vackert och så sant. Vi sjöng mycket och spelade mycket yatzy, vi skrattade ofta när hon fick 1:or som hon kallade något speciellt (fniss). Jag har många fina minnen som jag gärna delar med dig någon gång.

Svar: Tack Carina! Ja,härliga minnen visst! Jag vill gärna ta del av dina minnen av farmor! Tack <3Kram,
petracaroline

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela