petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

15/10 Min intervju med ÅSS Emellan

Publicerad 2012-10-15 11:37:00 i

 
Det är med glädje och stolthet jag idag publicerar min intervju som jag blev tillfrågad att göra i augusti med Mona Ringebrand och tidningen ÅSS Emellan. Jag har valt ut de bråstycken ur intervjun som jag tycker är mest vesentlig och viktigast att förmedla,  men det ska nämnas att hela intervjun är mycket intressant, välskriven och proffisionell. Min förhoppning med denna intervju är att kunna bidra med ökad förståelse, mer tolerans och inkluderande bland människor för människors olikheter, och att vi behöver måna och vårda vår psykiska hälsa för att må bra. Genom att dela med mig av mina egna erfarenheter hoppas jag kunna sprida hopp, tröst, pepp, motivation och MOD att börja älska och acceptera oss själva precis så perfekt operfekta som vi är!
 
 
Kram och kärlek och på återseende,
 
/Petra

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-10-15 14:06:23

Vad roligt och intressant med en intervju i ÅSS! Tycker det man fick ta del av här var fint :). Har själv varit i kontakt en del med ÅSS via mail och Mona är ju en väldigt trevlig och härlig människa. Så härligt att du fick chans att vara med på en intervju! Hur får man tag på tidningen tro? Kramkram fina du!<3

Postat av: Petra

Publicerad 2012-10-15 14:41:29

Hej Helena!

Eller hur! :) Kul visst! Ja, jag håller med dig att man får ett väldigt fint bemötande på ÅSS! Maila ÅSS och hör dig för angående tidningen är mitt tips!

Kramis!

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-10-16 16:38:00

Åh vilken trevlig intervju! Kul!

Idag träffade jag också på en tant som påpekade mitt cyklande på trottoaren! Ha! Var bara tvungen att dela med mig för jag tänkte på dig och ditt tidigare blogginlägg precis när det hände :) Tyvärr kunde jag inte tillämpa något särskilt empatiskt bemötande... Eller jao litegrann kanske, men inte så att vi förstod varandra som du och din dam. Jag tog mig iaf tid att stanna och förklara mig lugnt och tydligt, men tyvärr gick inte det hem utan hennes aggression stegrade och jag kunde inte låta bli att vara lite snäsig tillbaka innan vi skildes åt.

Kram till dig!

Postat av: Petra

Publicerad 2012-10-16 23:57:44

Hej Hanna!

Tack! Roligt att du gillar intervjun! Ja, det är inte alltid lätt med dessa tanter eller att hålla humöret för den saks skull! Men du var ändå modig som gav din förklaring av varför, sen är tyvärr inte alla lika mottagliga för att mötas halvvägs, eller att ta in någon annans synvinkel. Mänskligheten är komplex mellan varven av underbara!

Kram på dig och tack för inlägget!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela