petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

21/10 Kvalitétssöndag med min "andra familj"

Publicerad 2012-10-21 20:13:00 i

 
Åh, vilken underbar söndag hörrni! Dagen har spenderats i mina barndomskvarteér med en av mina allra käraste barndomsvänner. Hon är nämligen på hemmabesök med sin goa bebis och bor under besöket hos sina föräldrar och jag var inbjuden att spendera söndagen med dem- min andra familj, mitt andra barndomshem. Jag anlände lite tidigare än min kära vän som varit på barnkalas så jag blev serverad kaffe och kvalitetstid med hennes föräldrar. Det var precis som då jag var liten, jag försynade mig själv med glas ur skåpen och hämtade själv mjölken ur kylen och pratade på som om det var igår vi sågs <3 
 
Efter en stund kom bästisvännen och det blev mera "tjöt och kaffe" innan vi tog en promenad med hennes bebis runt de välbekanta kvarteéren. Så många fina minnen ploppade upp under timman vi var ute i det vackra, friska höstvädret- kvalitetstid på hög nivå! Väl tillbaka blev vi serverade ljuvflig söndagsmiddag med hemgjorda pannbiffar gjord på fetaost och soltorkade tomater, ugnsstekt klyftpotatis och rotfrukter, gräddig kantarellsås och fräsch sallad. MUMMA! Addera smarrig glass till efterrätt och mer kaffe på det, bebisgos, sång, bus och nu är det ett stycke nöjd, glad, trött och kärleksladdad Petra som åter är hemma i sin egen lägenhet... 
 
...att ha relationer som denna, där man får vila i att "bara vara", komma som man är utan att måsta föreställa sig, där man känner sig välkommen, uppskattad, älskad och accepterad utan vilkor, där vill man stanna. Sådana relationer förgyller ens liv och det gäller att försöka ta väl vara på de människor som ger oss den kraften, kärleken och positiva energin!
 
Hoppas ni haft en lika underbar söndag och på återseende för en ny vecka med nya utmaningar och möjligheter!
 
Kram,
 
Petra
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-10-22 08:33:45

Åh, vilken fin söndag! Jag önskar dig en trevlig vecka Petra!

Postat av: Petra

Publicerad 2012-10-22 11:01:47

Hej Hanna! :)

Eller hur! Super mysigsöndag! Och tack detsamma, trevlig vecka till dig med bästa!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela