petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

17/10 Oh happy days! (bebisgos, kvalitetstid och afrodans)

Publicerad 2012-10-17 00:32:00 i

 
Känns allt lite konstigt att skriva idag eftersom det fortfarande är tisdag i min värld, men klockan är ju över midnatt så vi har ju faktiskt passerat över till onsdag. Så idag ska jag efter skolan gosa med storebrors bebis och ge presenten. Längtar så hjärtat värker och tror nog att faster Petra kommer fälla en tår eller tre av ömhet, glädje och lycka när lilleman ligger i fasters famn <3 Och hörrni, bebisgoset slutar inte upphöra efter imorgon för senare denna vecka kommer en av mina allra närmsta-och äldsta barndomsvänner uppöver med sin bebis! Hur glad på en skala blir man inte av ännu mera bebisgos och kvalitetstid med människor som berikar ens liv? Oh happy days!
 
I övrigt kan jag meddela att skolan och studierna rullar på, läxorna är konstanta och stressen är äntligen lite mindre (har historiaprov på fredag så då håller vi tummarna för mig!) Igår blev det även en härlig thaibuffé till lunch med två av mina goaste klasskamrater och det var jättemysigt att få kvalitetstid utanför skolansväggar. Tisdagskvällen avslutades på ett av stadens gym där jag fått en gratis "prova på vecka" och vi testade något så spännande som afrodans och det var helt fantastiskt hörrni! För er som aldrig prövat detta kan jag med varm hand rekomendera denna träningform! 45 minuter med underbart frigjörande rörelser i barfotadans till afrikanska trummor och rytmisk musik som får "fossingarna" att vilja stampa loss som självaste sötpingvinen "Happy Feet". Svetten lackar och kropp och själ får sig en härlig genomkörare och afrodans ska så absolut testas igen!
 
På återseende alla fina!
 
Kram,
 
Petra

Kommentarer

Postat av: Karin Hörnquist

Publicerad 2012-10-17 07:09:26

God morgon!

Vad härligt med afrodans, det har jag provat en gång, härligt!

Ha en bra dag på skolan och gosa ifrån mig också med lille Timmy. :-) <3

Kram/mamma

Postat av: Petra

Publicerad 2012-10-17 12:01:17

Hej mami!

Ja, afrodans är sannerligen skoj! :) Fick veta att jag ligger på gränsen till betyg B i historia idag så skoldagen kunde inte börjat bättre! Nu blir det högprio på plugg så bebisgoset med T har förflyttats till imorgon, och då ska här gosas från farmor <

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela