petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

22/05 Just nu;

Publicerad 2013-05-22 19:03:00 i

"Änglar visst finns dem"
 
Idag har vi haft elevrådmöte med skolans rektor. Hade helt glömt av att vi skulle ha det då jag kom till skolan imorse och det var kanske lika bra. Vi blev påminda av en av mattelärarna i början av mattelektionen och vi blev sammanlagt cirka 40 elever och rektorn. Mötet gick på en kvart och jag var en av fyra som vågade ta till orda. Jag sa vad jag hade på hjärtat kring den psyko sociala miljön på skolan och det gick bra. Jag är oftast modig vid sådana hära tillfällen och vikten av att få ut mitt budskap går före rädslan. Det är skönt!
 
Under lunchen efter mötet slog dock en tanke mig, generellt brukar tankar och frågor som oftast ploppa upp i mig då jag fått smälta ovh reflektera kring det som sagts eller lämnats osagt, nämligen att av 40 personer var det fyra som vågade ta ordet! Det tycker jag visar på att elevrådet inte fungerar optimalt och därför ska jag tipsa om att man även borde komplettera elevrådet med skriftliga åsikter som rektor får samla in i slutet av mötet. Jag menar tänk vad många som har åsikter som av en eller annan anledning inte lättar sitt hjärta vid sådana hära möten. Då finns det ju stor risk för att skolledningen tror allt är bra men i själva verket är det inte så bra
 
Dagens guldkant inträffade på väg in till mattelektionen då jag träffade på en klasskompis från historiakursen som också läser matte men hon läser en annan kurs än mig. Det var bara så kul att se henne igen och vi satt bredvid varandra och räknade (pratade) under lektionen. Hon gör mig glad och lugn och om det finns änglar i människoförklädnad på denna jord är hon en av dem, jag lovar!
 
Efter skolan var jag ändå grymt trött och jag hade ingen lust att varken träna, promenera eller cykla. Ont i nacken som tusan och allmänt slutpå. Vilade hemma några timmar, tog mig i kragen och diskade och tvingade sen ut mig ändå, för det brukar ju kännas bättre efter man väl kommit sig ut. Men efter 10 minuters promenerande var vägen avstängd och jag såg det som ett tecken på att till och med livet självt tyckte att jag skulle vända och gå hem. Ha,ha, så då låtsadestänkte jag " Vilken otur" och så gick jag hem.
 
Nu är middagen strax färdig och regnet snart ett faktum. Mysigt tycker jag och perfekt pluggväder! Ska fortsätta knega på min rapport.Mycket kvar att bena av men ett steg i taget så blir det färdigt tillslut. Återstår 10 intensiva dagar kvar i skolan så det är bara att göra det som skall göras.
 
På återskrivande,
 
/Kram P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela