petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

04/06 Så sjukt j-vla arg!

Publicerad 2013-04-06 23:56:00 i

Jag är så fruktansvärt arg att det känns som jag ska gå sönder. Jag vill kasta glas i väggen och skrika tills jag inte har mer röst att ge ljud åt. Varför? Jag är arg på många saker just nu bland annat det ni redan vet, på Komvux, på rektorn, på lärarna, på hela attityden som sitter i dem där jävla väggarna! Jag har varit mest ledsen hittills och uppgiven men nu kommer ilskan och jag vet att det är en del av hela processen som hör till. Jag hatar kränkningar och den situation jag och alla på den där skolan är mitt upp i är fan i mig helt absurd. Jag vill inte vara där. Jag vill ha till en förändring men jag behöver hjälp. Ingen vågar. Jag spenderade 1 år på Stockholm universitet och där trivdes jag så otroligt bra och mina medstudenter likaså. Där var miljön bra. Tackar gudarna att jag vet hur en bra miljö ska kännas. Här uppe är den långt ifrån ok.
 
Jag är arg på systemet som tvingar mig att läsa matte för att det krävs för vissa utbildniungar. Vem säger att jag blir en bättre eller sämre socionom, psykolog, journalist, jurist med eller utan MATTE? Det är bara trams! Jag hatar att utföra något för att det är bestämt av någon autoritet som tror att det är den rätta vägen för oss att gå. Jag vill inte vara slav under sådanan regler. Det dödar min kreativitet, min själ, mig och det gör mig ARG!!! Det är inte för alla att läsa alla ämnen. Säg åt en fisk att klättra i ett träd och be den tävla med en apa om vem av dem som kommer högst.Just nu känns det som att jag lever i ett fängelse och jag vill ut inte tillbaka och jag har fet ångest inför nästa vecka.
 
Jag är ledsen att jag är så arg idag, i detta inlägg, men skiten måste bara få lämna min själ, min kropp och jag lyssnar just nu på en grym sång som säger det jag vill göra: https://www.youtube.com/results?search_query=scream+and+shout+will.i.am+ft+britney+spears&oq=scream+a&gs_l=youtube.1.0.0l10.22222.24252.0.26564.8.8.0.0.0.0.1042.7365.6-6j2.8.0...0.0...1ac.1.sJMe8u7QDTM
 
Kram/Morran
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-04-07 07:27:05

Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag förstår och beklagar din situation. Så jäkla dumt! Ta hand om dig och kram! <3

Postat av: Karin Hörnquist

Publicerad 2013-04-07 07:41:12

Jag uppmanar dig och sluta på denna skola! Läs matte på distans kanske...?
Du ska inte gå och vara arg och ha ångest.

Kram/mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela