petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

17/1 Små ting som förgyller vardagen...

Publicerad 2013-01-17 09:25:00 i

Kommer ett bildregn av ting och tang som förgyller min vardag. Som till exempel att äta en semla (eller två) lååångt innan det officiellt är fettisdagen. Eller som att fira min bästa barndomskompis 1 årings födelsedag på distans (dem bor i Göteborg) med kladdkaka, grädde och hallon en helt vanlig tisdag, samtidigt som jag och min nyvärvade bästis från skolan firade att jag klarat av mattekursen och nationella provet. Eller som att köpa ett svart nagellack och bli barnsligt nöjd över hur snyggt det blir färdiglackat. Eller som att skåda ut genom fönstret en kall, vacker vintermorgon (idag) Eller som att njuta av sovmorgon och frukost. I det lilla hittar vi det stora mellan varven av stress, press, förvirring och tankesnurr, inte sant? :)
 
 
 
 
 
 
Ha en fin torsdag finisar! <3
 
På återseende efter helgen!
 
Kram och kärlek/ Petra
 

Kommentarer

Postat av: Aida

Publicerad 2013-01-17 10:55:59

Så sant så! Det där ser så himlans gott ut! Vackra vintermorgnar är verkligen härliga, förgyller också min vardag på samma sätt som favoritserien, äta frukost med systern, läsa The Book of Awakening (skulle vara intressant att se vad du tycker om den när du läst den, kanske ett inlägg om det? fast känns ingen press på det) och att läsa bloggar som din! Måste säga att jag peppats av dina inlägg denna veckan och att det var fint att läsa detta nu och påminnas om sina små vardagsförgyllningar så tack för det och ha fin torsdag och helg du med!

Postat av: Petra

Publicerad 2013-01-17 11:58:12

Hej fina Aida!

Vad glad jag blir att min blogg peppar dig! <3 Då blir jag ännu mera pepp! :)

Tack för förslaget! Jag kan absolut tänka mig att skriva ett inlägg om boken du rekommenderade mig! Har ännu inte fått den men den är på väg har jag fått besked om från posten! Väntar i spänning!

Vi håller fast vi d det lilla som förgyller i det stora! <3 Att få inlägg som dina är också något som förgyller min vardag så tack!

Kram och trevlig helg du med!

Petra

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-01-18 14:00:03

Mmm.. syndigt gott (de två översta bilderna)! Ikväll är det jag som firar fredag med glass och hemgjord chokladsås. Läängtar! Ha en skön helg du också, Petra! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela