petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

9/1 Hej igen mina finisar! <3

Publicerad 2013-01-09 11:50:00 i

Dags att skriva lite igen känner jag! Det var länge sedan nu men jag har som behövt ledigt från det mesta i mitt liv så därför har det blivit paus även här. Nu är vardagen åter och jag sitter hemma i köket och njuter av en stor kopp kaffe efter att just ha kommit hem från skolan och genomfört nationellt prov i matte. Kan ha gått lite hur som helst för jag har inte pallat att plugga någonting under jullovet, så det var väl inte så optimalt utgångsläge för mig men jag gjorde det iallafall. Om det blir godkänt blir jag överlycklig och om det blir underkänt så får jag se om jag inte helt enkelt bara läser om kursen i vår eller låter den bero.
 
Jag är en smula omotiverad att plugga vidare denna termin kan jag berätta då jag inte har fler ämnen att komplettera förutom matte 2. Det enda ämnet kvar jag behöver plugga upp på komvux och det känns som ett högt berg att bestiga just nu. Men jag har sökt den kursen samt några andra spännande kurser för säkerhetsskull och även på högskolan (som jag står reserv på) så något blir det ju av denna termin hur som. Får försöka samla ihop mig och skaka fram min normala pluggmotivation.
 
För övrigt så är jag dunderförkyld så jag kan inte träna men jag kompenserar det med att vara noggrann med min kost och tankar mig själv med mycket grönsaker, proteiner och frukt (och kaffe ) Känns fräscht så här på det nya året! :) Har satt mål inför sommaren gällande kost och träning och det är rutor på magen som gäller för min del och mera synliga muskler. Har några kompisar som ska haka på detta så det känns roligt och motiverande. Nu ska bara förkylningen läka ut så är det hårdträning som gäller! Bara att hänga på om ni vill!
 
Denna vecka kommer bli lugn för mig då jag har ingen mer skola innan måndag 14 då nya kurserna börjar för vårterminen.Passar mig fint eftersom jag ändå behöver vila mig i form.
 
Nästa vecka får vi alltså se vad som händer, häng med så får ni veta! :)
 
KRAM
 
/Petra
 
 

Kommentarer

Postat av: Aida

Publicerad 2013-01-09 20:06:58

Vad härligt att du fått vila, jag måste säga att det är lite roligt att de flesta bloggar jag följer inklusive mig har varit i en slags dvala och behövt samla krafter, känns bra på något sätt att veta att det är fler som behövt den tiden. Så ha de fint!

Ps. Boktips om du inte hört talas om den innan: The book of Awakening av Mark Nepo. En liten fin berättelse för varje dag under året med lite meditation över livet och jorden vi lever på. Än så länge väldigt intressant och mysigt att få en inblick för varje dag och påminnas om hur vi trots allt är mänskliga och starka och sköra på samma gång och att det är vackert att vara en sådan varelse. Ds.

Postat av: Petra

Publicerad 2013-01-09 22:22:22

Hej fina Aida!

Tack för ditt inlägg!

Ja, men det kanske varit behov för att bara vara för många av oss. Tycker det låter som ett sundhetstecken i dagens uppdaterade socialmediesamhälle :)

Jag har kollat upp boken du rekomenderat mig, fattat intresse och nu är den på väg hem i min postlåda! Tack så hjärtligt för ditt tips! <3 Ska bli mycket spännande att ta del av den boken, som förövrigt är i en boksjanger helt i min smak!

KRAM

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-01-11 12:54:23

Åh, HEJ igen underbara du! Jag har saknat din blogg och det glädjer mig att du är tillbaka! Nu är det vardag igen även om jag inte riktigt vill inse det än.. Ska snart iväg på en mysig kompishelg och hoppas och tror att det blir en bra uppladdning inför en ny vecka med nya utmaningar! Ha det så bra, så kikar jag in här snart igen! Kram!

Postat av: Petra

Publicerad 2013-01-11 20:04:02

Hej bästa Hanna!!

Vad du är gullig <3 Tack för ditt inspirerande inlägg, det gör mig pepp! :)

Känner igen mig i din förnekandemekanism om att vardagen är tillbaka, hehe..Kompishelg låter underbart! Där laddar du nog upp batterierna inför nästa vecka och tillbaka till verkligheten <3

Ta hand om dig! Du är så välkommen åter!

Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela