petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

25/05 Fler ideer om barnbok börjar ta form..

Publicerad 2013-05-25 16:31:00 i

Pija Lindebaum- en förebild
 
Jag har samlat på mig några fina, högaktuella och tidlösa teman för att skriva barnböcker men jag är så osäker på hur jag ska komma igång? Har som en blockering eller spärr för detta, som att jag inte vågar tro at jag skulle kunna utforma eller skriva en barnbok? Kan ni känna lika som mig inför något som ni vill genomföra men fastnar på vägen? Trots att jag vet att jag har en gåva i att formulera mig skriftligt och nog med fantasi och egna erfarenheter att utgå ifrån som grund så kommer jag inte igång. Jag skulle haft gått en kurs i illustration känner jag för att även kunna rita bilder till min bok. Ja, ni ser vad jag hellre lägger tid på än att plugga men jag ska strax sätta igång. "Jag ska bara" som Alfons Åberg skulle ha sagt...
 
...så därför kan jag ju passa på att berätta att jag har varit ute på min dagliga träningsrunda och inser att mitt mål om rutor på magen (som jag satte mest för skojs skull i januari) börjar bli ett faktum. Jag satte detta mål mest som en bonus som sagt, en utmaning med tanke på hur stor livsnjutare och godistroll jag faktiskt är. Skoj hur som helst att det faktiskt går! Jag är också så otroligt nöjd med personalen som jobbar på gymmet där jag tränar. Dem är så trevliga, jordnära och goa och gymmet känns lite som mitt andra hem. Där känner jag mig "rätt", där är jag i mitt rätta element och där hittar jag oerhörd styrka,  kraft och inspiration att hantera vardagens utmaningar. Så massa kärlek och positiva tankar skickas till träning och de anställda på mitt gym <3
 
Vi hörs och ses bästa!
 
/Kram Petra
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela