petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

25/7 Drömmer mig bort och längtar efter....

Publicerad 2012-07-25 22:22:05 i

*Grekland*
 
Semester och att resa utomlands i augusti eller september i 2 veckor och ladda D-vitaminer för vintern
 
Oslo och att träffa alla mina vänner samt att sitta på Dattera till Hagen med mina systerbästisar och mysfika en hel dag som bara vi kan
 
Frihet under ansvar att jag blir antagen till distanskursen jag sökt till hösten som gör mina resor möjliga
 
En svamp och blåbärsdag i skogen och att göra varmamackor av kantarellerna och en smulpaj av blåbären
 
Min bästa frisör och att lägga in folieslingor i en kall, blond ton (..det är 1 år sedan sist!)
 
Manikyr och att bli bortskämd med fransk manikyr hos min nageldesigner på Söder
 
Att jag blir faster i oktober
 
Körkort och lila sportbil vars bilmärke jag inte bestämt ännu
 
En hund och en dvärgtax ska det vara! Precis en sånn som min familj hade när jag var 6 år
 
Att inreda min egen lägenhet stilrent, naturligt och japanskt
 
PS. Vad längtar ni efter? Dela gärna era drömmar här!DS.
 
Kram,
 
/Petra

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-07-26 08:26:39

Åh vilka härliga drömmar! Det verkar som du har mycket spännande att se fram emot..

Mina drömmar då? Hmmm...
- Få en stark och hälsosam kropp
- Hitta ett utvecklande och bra jobb
- Att mina syskonbarn ska få vara glada
- En stabil inkomst
- Finna min drömlya i området jag gillar
- Fler sommardagar med sol och bad

Tror det är viktigt att man formulerar sina drömmar ibland. Tack för att du påminde mig.
Kram till dig!

Svar: Hej Hanna!
Ja, visst är det underbart att låta drömmarna ta plats i tankarna mellan varven av allt annat! Det är ju där vi hittar livsglädje, kraft och energi som håller oss på benen när det blåser runt huvudet! Jag tycker dina drömmar låter super också! Keep up the good work!

KRAM,
petracaroline

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela