petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

26/11 den själsliga smärtan...

Publicerad 2012-11-26 12:55:00 i

 
 
 
Den värker inuti och växer sig större och större ju mer jag förtrycker den. Likt en cancersvulst tar den över min kropp, mitt medvetande, min själ och det känns som om den äter upp mig innifrån, suger ut min livsenergi och  genomborrar mitt väsen som om någon stack mig med en kniv. Den får mig att känna mig naken och sårbar och den får mig att känna mig ensam än fast jag är bland andra människor. Den får mig att vilja försvinna från denna jord där jag bara får vila i kärlek, kravlöst. Det låter dramatiskt men när den inre smärtan tar över blir tanken på livet efter detta en tröst.Jag vill inte vara den jag är när smärtan tar över, jag hatar mig själv när smärtan tar över och jag skäms för min egen existens när smärtan tar över. Ingen kan rädda mig, jag måste rädda mig själv och jag vet inte alltid hur? Jag lider i min ensamhet men jag vet ju att många lider runt omkring mig i detta avlånga land, på detta jordklot men det är inte alltid tröst nog när jag är den som måste bära min smärta...
 
....men tack och lov har jag fått och får avlastning för min inre smärta delvis genom att jag går i terapi hos en kurator och genom mina år som medlem i självhjälpsföreningen ÅSS ,men också genom stöd av vackra vänner och medmänniskor som ger mig förståelse, vilkorslös kärlek, empati och glädje, Jag vet hur jag ska ta mig upp ifrån djupet. Träning hjälper också. att skriva av mig här på bloggen och lyssna på musik som berör liksaså. Även att släppa ut och vädra alla känslor (i trygga omgivningar), att öva på acceptans och förlåtelse, att meditera och genom att göra saker som jag blir glad av!
 
Hur gör ni för att ta hand om er inre smärta(demoner) konstruktivt? Varmt välkommen att dela med er av egna erfarenheter om det känns rätt!
 
Kram
 
/Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela