petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

14/9 Regnet faller och jag reser mig

Publicerad 2012-09-14 10:33:00 i

 
Äntligen fredag! Jag får en ro inuti av att veta att jag har en hel helg framför mig med fredagsmys ikväll, kvalitetstid och familjemiddag på lördag och egentid på söndag! Däremellan måste jag räkna en heldel matte samt avklara en del engelskagrammatik och novellläsning (Dead poets society) Fick veta av matte läraren i tisdags attt vi halkat efter i planeringen och undervisningen så vi raceade genom supermånga sidor under tisdagens genomgång. Så från att ha varit ajour med matten blev jag plötsligt cirka 40 sido efter och det kändes ganska tufft med tanke på hur lätt jag får matteångest.Men det ska jag nog fixa i helgen, jag känner mig stärkt av SPA behandlingarna igår och att helgen är på antågande.
 
Kan också berätta att min mage gillar soyamjölk i smoothien men jag har inte helt gillat smaken. Förra veckan blandade jag soyamjölken med vanlig mjölk men det hjälpte inte.I går när jag veckohandlade (vuxenpoäng) hittade jag en liten favorit - även den på halva priset - en extra krämig blåbärsfil från Arla. Den har jag blandat med soyamjölken och bär och MUMMA säger jag bara! Den mixen funkar kalasbra så den kommer jag hålla mig till i fortsättningen. Nöjd och glad mage betyder nöjd och glad Petra!
 
 
Och på tal om nöjd och glad så tog jag en välbehövlig sovmorgon imorse och vaknade med en skön känsla i kroppen.  Nu dricker jag det obligatoriska morgonkaffet och myser med tända ljus. Halv ett har jag veckans sista lektion som är historia och det är ett ämne jag gillar starkt! Det är grymt intressant samtidigt som det känns bra  att få en uppfräschning av minnet om hur allt startade och få en ännu bättre förståelse för världens historia och hur allt hänger ihop.
 
I helgen ska jag tipsa er om en fantastisk kvinna med yrkesmeriter som bland annat chefsredaktör (för en grymt bra tidning), journalist, dramapedagog, skribent och nu är hon på G att starta eget företag. Jag har själv mött henne och har fått grönt ljus att skriva ett inlägg om hennes företag som drar igång i Okober. Nyfiken på vem det är? Nyfiken på vilken typ av företag hon startar? Välkommen åter imorgon efter 11-snåret så får ni se och veta!
 
Kram,
 
/Petra

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-09-14 16:28:42

Grattis till fredag och till lite ledighet! Alltid en skön känsla med fredag :).
Blir jättenyfiken på vad det är för företag så jag ska absolut kika in imorgon igen!
KRAM

Svar: Tack! Det har varit en fin dag på skolan, intressant! Har även suttit hemma och pluggat någon timma så det känns extra skönt att "ta helg" nu. Ja, eller hur, he,he...välkommen åter imorgon!Kram och fredagsmys på dig!
petracaroline

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela