petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

1/9 Vad göra en regnfylld dag?

Publicerad 2012-09-01 12:33:00 i

 
 
 
Jag kan tycka att hösten och regnrusket är jättemysigt men samtidigt så är det kanske inte lika mysigt efter en så regnfylld sommar som vi haft!  Men det är väl bara att gilla läget! Så vad göra på en regnfylld dag då? Jag har några förslag:
 
- Kura upp sig i soffan med tjocksockor och en kopp te, läsa en spännande bok eller favorit tidningen/magasin
 
- Efter frukost,/ lunch/ middag, krypa tillbaka ner i sängen och sova lite mer

- Filmmaraton, se en film eller tre (..gärna en komedi som frigör skrattet )
 
- Filosofera över livet, skissa upp framtidsmål med papper och penna
 
- Chansa på att ens frisör har tid för höstens stora hårförändring
 
- Besöka badhuset eller varför inte unna sig en SPA-behandling

- Baka något smaskigt, typ chokladmuffins eller kladdkaka
 
- Ta en löprunda i skogen (... blöt ska man ju bli oavsett)
 
- Tvätta kläder och diska- tråkigt nu, skönt efteråt
 
- Dra på stan och tröst-shoppa lite
 
-Spela något skojigt sällskapsspel
 
- Bjuda hem en god vän på fika
 
Vad gör ni på en regning dag?
 
Ta hand om er,
 
Kram,
 
/Petra
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela