petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

25/2 Det finns hopp om mänskligheten!

Publicerad 2013-02-25 13:58:00 i

 
Idag hörrni, himmel vilken solskensdag! Jag är så GLAD! <3 Morgonen började lugn och skön med frukost i lugn och ro. Byggkillarna blev ju klar med mitt badrum i fredags (minus att det var kvar en hel del städning efter renoveringen....) Efter frukosten knallade jag ner och tränade och träning är banne mig en av de allra viktigaste ingridienserna för min livskvalitét! Jag kan må hur skit som helst, vara arg, sur, grinig, ledsen då jag kommer till gymmet men träningen vänder ALLTID mitt humör till det bättre <3
 
Efter träningen går jag till bankomaten för att dubbelkolla att mitt CSN kommit in på kontot så att jag kan handla. Framför mig i kön står en gammal man och ser ut att ha problem att få ut pengar. Jag avvaktar och kollar in läget och inser att han nog behöver hjälp så jag erbjuder min. Han lyser upp som en sol, tydligt lättad och utbrister på fin norrländska- " Ja, ja sii int naaanting, har ju glömt glasögen hemme". Jag guidar honom steg för steg och jag märker hur han successivt lugnar ner sig. När han får pengar och kontoudrag i handen lägger jag min hand på hans rygg och önskar honom en fin dag. Han tittar på mig med de blåaste, piggaste, mest tacksamma ögon och säger- " Tack så mycket! ja, idag blir det en fin dag" <3 Jag blev så varm i hjärtat av att hjälpa honom! Det ger så otroligt mycket tillbaka att vara en medmänniska och att visa mänsklig omtanke! Jag har levt på den hära känslan sedan dess och jag njuter av att ha den inuti och den helar <3
 
Sen kommer jag hem och byggkillarna har STÄDAT efter sig! Dem har tatt bort all papp och tejp från golven, dammsugit bort allt böss och renoveringsdamm, det är rent och snyggt och dem har rengjort all övrig smuts. Jag blir så lättad och lycklig där jag står att jag skulle kunna krama om var och en av dem! Ja, det är deras jobb att städa efter sig men med tanke på hur vissa av dem betett sig var min förväntan på städningen lika med 0. (och förlåt mig om jag har fördomar nu, men byggkillar generellt har väl inte rykte på sig att vara dem bästa på att städa efter sig?) Men dem har bevisat motsatsen idag- varit både artiga och städsamma så hörrni, det finns hopp om mänskligheten och rättvisa här i världen!
 
Nu ska jag njuta av lugnet och lägenheten, äta mumsig lunch och sedan plugga!
 
På återseende!
 
Kram och kärlek,
 
GLAD Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela