petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

5/2 Stockholmsresan och tillbaka igen!

Publicerad 2013-02-05 13:10:00 i

 
Stockholmsresan började med snökaos i min hemstad och på väg norrut mot flyget körde bussen fast i en ytterst liten uppförsbacke på väg ut ur stan (Därav min oroade "teater-apa-min"). Men med hjälp av grusbilen kom vi oss iväg tillslut, 20 minuter efter avgångstiden och den förlorade tiden körde busschauffören i kapp. Jag passade även på att hinna mellanlanda hos min pappa på väg norröver och åt en ljuvlig middag och det var jättemysigt!
 
Det har blivit många myskvällar i gott sällskap..
Melodifestivalen i bakgrunden och hambugermiddag går inte av för hackor!
 
 
Mera mat och mysluncher...
 
..nej ,det har inte gått någon nöd på mig!
En liten sömntuta filosoferar på morgonkvisten..
 
På Arlanda på väg hem....
Kaffe är min trogna reskamrat!
 
Stockholm har varit fantastiskt hörrni! Massa mysiga stunder med goda vänner, god mat, gofikor och det har inte gått någon nöd på mig! Pluggeriet har blivit lidande men jag har laddat mina batterier. Får ta igen mina förlorade timmar med studier denna vecka nu då jag är tillbaka i hemmet! Och på tal om hemmet så är badrummet nästan lika kaosartat som innan jag åkte så jag önskar mig tillbaka till Stockholm. Buäää! Idag när jag kom hem efter lunchen hade grabbarna dessutom kapat min elektrisitet, så jag kunde inte fixa mig den värmande laxlunch jag planerat, samt att kyl och frys står och tinar upp nu. Men dem jobbar på att återställa det kaos dem lämnade mig med innan lunch tack och lov så det ordnar sig..
 
Avrundar dagens inlägg med något som satte guldkant på min vardag igår! När jag skulle checka in mitt bagage på SAS på Arlanda fick jag nämligen dem två  härligaste kommentarerna jag fått på länge! Jag stod där och spanade efter vilken incheckningsdisk jag "tillhörde" enligt biljetten och medans jag stod där utbrister en av de anställda " -Välkommen att checka in här" . Han stod vid incheckningsdisken för guldmedlemmar/resenärer. Jag går dit och säger- " ...men jag är ju inte guldmedlem..."!? Då svarar mannen med ett stort leende -" För mig är du guld värd! " Samtidigt sluter det upp en annan kollega till honom vid disken bredvid och utbrister-" För mig meeeed"! Ha,ha..ni kan tro jag blev smickrad, glad i och liiiite generad på en och samma gång! Mest av allt GLAD i hjärtat av dessa söta, spontana kommentarer och det fick mig att le hela vägen hem och den får mig att le idag och känna värme i hjärtat!
 
Återkommer senare i veckan för att berätta vilket äventyr jag ska ut på till helgen! Det kommer bli spännande och jag är pirrig, lite nervös och förväntansfull på samma gång! Håll utkik!
 
Kram och på återseende!
 
/Petra

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-06 08:55:02

Åhh vilken härlig Stockholmstrip!. Massa god mat och trevligt sällskap är en oslagbar kombo. Det är du SÅ värd. Ha en bra vecka och kämpa på med plugget! Det ska jag göra.. Kram!

Svar: Ja, den var det Hanna och kan bara hålla med! Tack <3 Ja, vi kämpar på med plugget!Lycka till!

Kram
petracaroline

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela