petracaroline

I samband med min Norrlandsflytt sommaren 2012 har mitt gästbloggande för Vårdguiden i Stockholm avslutats (november 2011 t.om juni 2012) Gästbloggen har varit en fantastisk, lärorik och givande resa som värmt mitt hjärta och öppnat mina ögon. Jag har insett att min historia är värdefull för fler än bara mig och att jag kan hjälpa andra genom mina ord. Just därför känns det extra inspirerande att fortsätta bloggandet på egenhand. "Petracaroline" är nygammal och startades i oktober 2011 mest för min egen del, då det skrivna ordet är mitt sätt att ventilera tankar och sätta ord på känslor. Genom Vårdguidens läsare har jag fått erfara det vackra i ordspråket "delad glädje är dubbel glädje" och jag hoppas att den glädjen lever vidare här! Jag kommer att uppdatera bloggen med 3-5 inlägg i veckan och beröra olika teman som psykisk hälsa, personlig och andlig utveckling, träning, kost och meditation. Inläggen kommer att förgyllas av mina egna erfarenheter, vardagsupplevelser och filosofiska reflektioner. Varmt välkomna!

21/3 Jag önskar...

Publicerad 2013-03-21 15:46:00 i

 ...att jag kunde fly(ga)
 
Egenvärde, självkänsla, att veta sitt värde, att känna sig värdefull och viktig, att veta att oavsett vad omgivningen tycker och tänker är du och jag bra nog precis som vi är. Varför är det så svårt att känna så inför sig själv vissa perioder? Och varför är vi så inriktade på vad omgivningen tycker och tänker om oss? Varför söker vi bekräftelse utåt när det bara gör oss sårbara om vi är i miljöer som inte vill väl, som bryter ner oss? Jag vet många anledningar till varför men det är till föga hjälp när det bara gör ont av att vara människa tillsammans med andra människor. Även i goda mijöer finns onda energier men varför fastnar dem onda hårdare än dem goda?
 
Bekräftelsen från miljöer som bryter ner ger bara negativ energi och vi får bekräftat det som gör ont redan från början, visst? Mera salt i såret. Det väcker till liv gammal sorg i bröstet, det föder ilska och en apatisk trötthet. Då vill jag bort. Då önskar jag att jag var en fågel som kunde flyga högt över dessa låga energier som dränerar. Jag önskar att jag mästrade konsten att stänga av och skaka bort, låta allt det ondskefulla rinna av som vatten på en svan. Jag önskar att jag inte alltid kände så mycket som jag gör.
 
Kram och kärlek,
 
Petra
 
 

Kommentarer

Postat av: Aida

Publicerad 2013-03-22 08:33:00

Känner väl igen mig, för mycket salt har strötts den här veckan för mig. Du sätter ord på tankar och känslor så väl. Hoppas du får en trevlig helg för det förtjänar du! Kram på dig!

Postat av: Petra

Publicerad 2013-03-22 08:41:04

Hej Aida!

Tack för din omtanke och uppskattning av mina ord! Det känns skönt att höra att fler känner igen sig, att vi är fler som kan känna så här. Inte för att det är önskvärt men det är i sig en liten tröst att vi kan finna styrka i varandras igenkänning.

Önskar dig också en trevlig helg!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

petracaroline

Här följer lite kuriosa om mig; en sann konstnärssjäl med många kreativa strängar att spela på. En som lever och andas för kommunikation, det skrivna ordet och som tycker att det vilar något magiskt och vackert över att kunna beröra människor med en text. Att skriva och dela med mig av mina erfarenheter till andra ger mitt liv mening. Något annat som ger mitt liv glädje och mening är musik, jag älskar att sjunga och gör det gärna, ofta och högt. Friheten att få vara mig själv är också a-o för mitt välmående, andlig och personlig utveckling, hälsosam kost och träning likaså. Allt ovan nämnt tillsammans med meditation, familj och vänner utgör kärnan av mitt liv och mina intressen. PS. kolla gärna in mina rekommenderade bloggar under "länkar".DS.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela